Tieto obchodné a reklamačné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je Gas BJ s.ro., so sídlom Komenského 567/31, 085 01 Bardejov, IČO: 47458976, zapísaná v Obchodnom registri Okresný úrad Bardejov, Číslo živnostenského registra: 760-17393 Vložka č. 29042/P-Zbl (ďalej len "predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa a predaj tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.
Kontaktné údaje predávajúceho
Gas BJ s.ro., so sídlom Komenského 567/31, 085 01 Bardejov, IČO: 47458976 zapísaná v Obchodnom registri Okresný súd Prešov, oddiel SRO, Vložka č. 29042/P DIČ:2023900626 Prevádzka: Štefániková 70, 085 01, Bardejov
Telefón: +421 907 197 660 Email: info@gasbj.sk
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1 odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor tel. č.: 051/ 7721 597 http://www.soi.sk, http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti-soi
1.1. Tieto obchodné a reklamačné podmienky v znení platnom v deň uzatvorenia kúpnej zmluvy sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú iné podmienky od týchto obchodných a reklamačných podmienok, budú ustanovenia kúpnej zmluvy uprednostnené pred týmito obchodnými a reklamačnými podmienkami. Takto dohodnuté podmienky nesmú byť v rozpore s inými právnymi úpravami (skrátenie lehoty na vrátenie tovaru, záručnej doby a pod.) 1.2. Doplnkovou zmluvou sa na účely týchto obchodných a reklamačných podmienok rozumie zmluva, na základe ktorej kupujúci nadobúda tovar alebo je mu poskytnutá služba, ktorá súvisí s predmetom kúpnej zmluvy, ak je tovar dodávaný alebo služba poskytovaná predávajúcim alebo treťou osobou na základe ich dohody. 1.3. Zobrazená kúpna cena za tovar na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej platným právnym predpisom Slovenskej republiky a nezahŕňa cenu za prepravu tovaru alebo iné voliteľné služby. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak. 1.4. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť cenu tovaru uvedenú na akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje predávajúci. Zmena ceny tovaru sa nevzťahuje na kúpne zmluvy uzatvorené pred zmenou ceny, bez ohľadu na to, že ešte nedošlo k dodaniu tovaru. 1.5. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
2. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
2.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára na internetovej stránke predávajúceho, ktorým zaslal návrh na uzavretie kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok, uvedených v tejto objednávke (ďalej len „objednávka“).
2.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky vykonávané oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej len „potvrdenie doručenia objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky. 2.3. Potvrdenie doručenia obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, nie je však akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. 2.4. Predávajúci následne zašle na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o tom, či bola objednávka kupujúceho akceptovaná (ďalej len „akceptácia objednávky“). Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje. 2.5. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu. 2.6. Predávajúci jasným, jednoznačným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom informoval pred odoslaním objednávky kupujúceho o predzmluvných informáciách, týkajúcich sa reklamačných, platobných, obchodných, prepravných a iných podmienok tak, že: a) o hlavných vlastnostiach tovaru alebo charaktere služby v rozsahu primeranom použitému prostriedku komunikácie a tovaru alebo službe informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, b) o obchodnom mene a sídle predávajúceho informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, c) o telefónnom čísle predávajúceho a o ďalších údajoch, ktoré sú dôležité pre kontakt kupujúceho s predávajúcim, najmä adresu jeho elektronickej pošty, ak ich má informoval na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho a v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, d) o adrese predávajúceho, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu tovaru alebo služby, podať sťažnosť alebo iný podnet informoval v čl. 1 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, e) o celkovej cene tovaru alebo služby vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých ostatných daní alebo ak vzhľadom na povahu tovaru alebo služby nemožno cenu primerane určiť vopred, spôsob, akým sa vypočíta, ako aj o nákladoch na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky, alebo, ak tieto náklady a poplatky nemožno určiť vopred o skutočnosti, že kupujúci ich bude povinný uhradiť informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, f) o platobných podmienkach, dodacích podmienkach, o lehote, do ktorej sa predávajúci zaväzuje dodať tovar alebo poskytnúť službu, o informácii o postupoch uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov kupujúceho informoval v príslušných článkoch týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, g) o informácii o práve kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, o podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, h) o poskytnutí formuláru na odstúpenie od kúpnej zmluvy informoval v čl. 10 a v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho; predávajúci zároveň poskytol samotný formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v prílohe týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho i) o informácii, že ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, bude znášať náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku"), a ak odstúpi od kúpnej zmluvy aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, j) o povinnosti kupujúceho uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenie podľa § 10 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, ak kupujúci odstúpi od zmluvy o službách po tom, čo udelil predávajúcemu výslovný súhlas podľa § 4 ods. 6 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, k) o okolnostiach, za ktorých kupujúci stráca právo na odstúpenie od zmluvy informoval v čl. 10 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, l) o poučení o zodpovednosti predávajúceho za vady tovaru alebo služby podľa ust. § 622 a 623 Občianskeho zákonníka informoval v čl. 8 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, m) o existencii a podrobnostiach záruky poskytovanej výrobcom alebo predávajúcim podľa prísnejších zásad ako ustanovuje ust. § 502 Občianskeho zákonníka, ak ju výrobca alebo predávajúci poskytuje, ako aj informáciu o existencii a podmienkach pomoci a službách poskytovaných kupujúcemu po predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ak sa taká pomoc poskytuje informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a čl. 9 týchto obchodných a reklamačných podmienok, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, n) o existencii príslušných kódexov správania, ktoré sa predávajúci zaviazal dodržiavať, a o spôsobe, akým sa môže kupujúci s nimi oboznámiť alebo získať ich znenie informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho, o) o dĺžke trvania zmluvy, ak ide o zmluvu uzavretú na dobu určitú; ak ide o zmluvu uzavretú na dobu neurčitú alebo ak ide o zmluvu, pri ktorej sa automaticky predlžuje jej platnosť, aj informáciu o podmienkach vypovedania zmluvy informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, p) o minimálnej dĺžke trvania záväzkov kupujúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, q) o povinnosti kupujúceho zaplatiť preddavok alebo poskytnúť inú finančnú zábezpeku na žiadosť predávajúceho a o podmienkach, ktoré sa na jeho poskytnutie vzťahujú, ak z kúpnej zmluvy vyplýva pre kupujúceho takýto záväzok informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, r) o funkčnosti vrátane použiteľných technických ochranných opatrení na zabezpečenie elektronického obsahu, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, s) o kompatibilite elektronického obsahu s hardvérom a softvérom, o ktorých predávajúci vie alebo je rozumné očakávať, že o nich vie, ak je to vhodné informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, t) o možnosti a podmienkach riešenia sporu mimosúdnou cestou prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov, ak sa predávajúci zaviazal tento systém využívať informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, u) o úkonoch potrebných na uzatvorenie kúpnej zmluvy tak, že tieto potrebné úkony popísal v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, v) o tom, že kúpna zmluva bude uložená v elektronickej podobe u predajcu a je kupujúcemu dostupná po tom, ako si ju kupujúci písomne vyžiada informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho, w) o tom, že jazykom ponúkaným na uzatvorenie zmluvy je slovenský jazyk informoval na príslušnej katalógovej stránke elektronického obchodu predávajúceho a v týchto obchodných a reklamačných podmienkach, ktoré sú umiestnené na príslušnej podstránke elektronického obchodu predávajúceho. 2.7. Ak predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o úhrade dodatočných poplatkov alebo iných nákladov podľa bodu 2.6. písm. e) týchto obchodných a reklamačných podmienok alebo o nákladoch na vrátenie tovaru podľa bodu 2.6. písm. i) týchto obchodných a reklamačných podmienok, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
3. Práva a
povinnosti predávajúceho
3.1.
Predávajúci je povinný: a) dodať na základe objednávky
potvrdenej akceptáciou kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve,
kvalite a lehote a zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom
potrebným na jeho uchovanie a ochranu, b) zabezpečiť, aby
dodaný tovar spĺňal platné právne predpisy SR, c) bezodkladne
po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však spolu s dodaním tovaru
poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o uzavretí kúpnej zmluvy na
trvanlivom nosiči, napríklad prostredníctvom emailu. Potvrdenie
musí obsahovať všetky informácie uvedené v bode 2.6. vrátane
formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy. d) odovzdať
kupujúcemu najneskôr spolu s tovarom v písomnej alebo
elektronickej podobe všetky doklady potrebné na prevzatie a
užívanie tovaru a ďalšie doklady predpísané platnými právnymi
predpismi SR (návody v slovenskom jazyku, záručný list, dodací
list, daňový doklad). 3.2. Predávajúci má právo na
riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny od kupujúceho za dodaný
tovar. 3.3. Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti
tovaru nie je schopný predávajúci dodať tovar kupujúcemu v
lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito obchodnými
a reklamačnými podmienkami alebo za dohodnutú kúpnu cenu, je
predávajúci povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie
alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy
(stornovať objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy alebo
stornovať objednávku môže kupujúci doručením e-mailu. V
prípade, ak kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť,
vráti predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v
lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej
zmluvy resp. stornovania objednávky kupujúcemu na ním určený
účet, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. V prípade, ak
kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané
predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je predávajúci
oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak kupujúci
už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, predávajúci je povinný
vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní
odo dňa doručenia odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu.
4. Práva a
povinnosti kupujúceho
4.1.
Kupujúci bol predávajúcim oboznámený s tým, že súčasťou
objednávky je povinnosť zaplatiť cenu. 4.2.
Kupujúci je povinný: a)
prevziať objednaný a dodaný tovar, b) zaplatiť predávajúcemu
dohodnutú kúpnu cenu v dohodnutej lehote splatnosti vrátane
nákladov na doručenie tovaru, c) potvrdiť v dodacom liste
prevzatie tovaru svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej
osoby. 4.3.
Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve, kvalite, termíne
a mieste dohodnutom zmluvnými stranami.
5. Dodacie a platobné
podmienky
5.1.
Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená
pri každom tovare na internetovej stránke elektronického
obchodu. 5.2. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve
nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu
bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
Ak predávajúci nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa
prvej vety, kupujúci ho vyzve, aby dodal vec v ním poskytnutej
dodatočnej primeranej lehote. Ak predávajúci nedodá vec ani v
tejto dodatočnej primeranej lehote, kupujúci je oprávnený
odstúpiť od zmluvy. 5.3. Predávajúci je oprávnený vyzvať
kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie
tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve. 5.4. Zobrazenie tovaru na
akejkoľvek internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú
prevádzkuje predávajúci je len ilustračné. Váha, rozmery a
ostatné údaje o tovare obsiahnuté v katalógoch, prospektoch a
iných písomnostiach predávajúceho umiestnenými na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho sú udávané
výrobcom a môžu sa odlišovať od skutočnosti o ± 1% z uvedenej
hodnoty. 5.5. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste,
ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť
tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom
v čase pred doručovaním tovaru (ďalej len „Miesto“). Kupujúci
je povinný prevziať tovar v časovom rozsahu, ktoré je
predávajúcim alebo jeho zástupcom, povereným doručiť tovar a
kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase
pred doručovaním tovaru (ďalej len „Časový rozsah“). 5.6.
V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu na Miesto a v
Časovom rozsahu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo
zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad
svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o
zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia
osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť
predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za
dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu. Doručením
tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na Miesto, jeho
prevzatie kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou kupujúcim a
podpísanie protokolu o zaplatení kúpnej ceny a doručení a
odovzdaní tovaru kupujúcim alebo treťou osobou splnomocnenou
kupujúcim. 5.7. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z
dôvodu neprítomnosti kupujúceho na Mieste a v Časovom rozsahu
alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného
odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po márnom
uplynutí Časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na
uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných
nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na Miesto. 5.8.
Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho
obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V
prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho
povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe
vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho.
Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu
môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou
alebo potvrdiť doručenie tovaru s vadou a následne v zmysle čl. 8
týchto obchodných a reklamačných podmienok uplatniť reklamáciu
vád tovaru u predávajúceho alebo určenej osoby. V prípade, ak
kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne
vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša
predávajúci. 5.9. Kupujúci je oprávnený v prípade
nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v bode 5.2. týchto
obchodných podmienok odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je
povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú časť kúpnej ceny v
lehote 14 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy
bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho určený
kupujúcim.
6. Kúpna cena
6.1.
Kúpna cena za tovar dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim
a kupujúcim je uvedená v akceptácii objednávky (ďalej len "kúpna
cena"). Ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia
objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke
elektronického obchodu v čase odoslania objednávky kupujúcim,
predávajúci doručí kupujúcemu elektronickú správu s
informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa
považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej
zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo
písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy. 6.2.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu vrátane
nákladov na doručenie tovaru v hotovosti, resp. platobnou kartou
pri osobnom prevzatí tovaru, dobierkou v mieste dodania tovaru alebo
bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho, uvedený v
akceptácii objednávky alebo na internetovej stránke predávajúceho
v čase pred prevzatím tovaru. 6.3.
V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu
bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola
celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho. 6.4.
Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za
dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri
prevzatí tovaru. 6.5. V prípade, ak kupujúci nezaplatí
predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na Miesto
a zmluvné strany sa nedohodli na zaplatení kúpnej ceny za tovar v
splátkach, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru
kupujúcemu.
7. Nadobudnutie
vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
7.1.
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným
zaplatením celej kúpnej ceny za tovar. 7.2. Nebezpečenstvo
škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď kupujúci
alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od
predávajúceho alebo od jeho zástupcu, povereného doručiť tovar,
alebo keď tak neurobí včas, tak v čase, keď predávajúci umožní
kupujúcemu nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.
8. Reklamačný
poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)
8.1.
Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo,
aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je
povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. 8.2.
Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu
tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti,
ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
cenu tovaru alebo závažnosť vady. 8.3. Predávajúci môže
vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný,
ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. 8.4. Ak
ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu,
aby sa tovaru mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci
právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o
odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar
riadne užívať. 8.5. Ak ide o iné neodstrániteľné vady,
má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru. 8.6.
Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 622 Občianskeho zákonníka (bod 8.1. až 8.3.
týchto obchodných a reklamačných podmienok) a právach, ktoré mu
vyplývajú z ust. § 623 Občianskeho zákonníka (bod 8.4. až 8.5.
týchto obchodných a reklamačných podmienok) tak, že umiestnil
tieto obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si
ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky. 8.7.
Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov
SR a kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť u predávajúceho
alebo u určenej osoby. Informácie o určených osobách a
servisných miestach pre záručný a pozáručný servis sú uvedené
na zadnej strane záručného listu alebo ich poskytne predávajúci
kupujúcemu na požiadanie telefonicky alebo prostredníctvom
e-mailu. 8.8. Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný
reklamačný poriadok predávajúceho, teda čl. 8 týchto obchodných
a reklamačných podmienok. Kupujúci bol riadne oboznámený s
reklamačným poriadkom a informovaný o podmienkach a spôsobe
reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu
uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv v súlade s ust. §
18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o
zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len "Zákon")
v čase pred uzavretím kúpnej zmluvy tak, že umiestnil tieto
obchodné a reklamačné podmienky na príslušnej podstránke
elektronického obchodu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si
v čase pred odoslaním objednávky prečítať ich. 8.9.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od
predávajúceho vo forme elektronického obchodu na internetovej
stránke elektronického obchodu predávajúceho. 8.10.
Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za
vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré
zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa
naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho. 8.11. Ak
tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v
prevádzkarni predávajúceho v súlade s ust. § 18 ods. 2 Zákona
tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí
predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo
podľa bodov 8.1. až 8.5. týchto obchodných a reklamačných
podmienok (ďalej len „Oznámenie o uplatnení reklamácie“)
napr. vo forme vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie,
ktorý je umiestnený na príslušnej podstránke elektronického
obchodu predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar pri jeho
zasielaní na reklamáciu poistiť. Zásielky na dobierku predávajúci
nepreberá. Kupujúci je povinný v Oznámení o uplatnení
reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä
presne označiť druh a rozsah vady tovaru; kupujúci zároveň
uvedie, ktoré zo svojich práv vyplývajúcich z ust. § 622 a 633
Občianskeho zákonníka uplatňuje. Kupujúci má právo uplatniť
reklamáciu aj u osoby oprávnenej výrobcom tovaru na vykonávanie
záručných opráv (ďalej len „určená osoba“). Zoznam
určených osôb je uvedený v záručnom liste alebo ho kupujúcemu
zašle na jeho žiadosť predávajúci. 8.12. Reklamačné
konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa dá doručiť predávajúcemu
začína dňom, kedy sú splnené kumulatívne všetky nasledujúce
podmienky: a) doručenie Oznámenia o uplatnení reklamácie
predávajúcemu, b) doručenie reklamovaného tovaru od kupujúceho
predávajúcemu alebo určenej osobe, c) doručenie prístupových
kódov, hesiel a pod. k reklamovanému tovaru predávajúcemu, ak sú
tieto údaje nevyhnutné na riadne vybavenie reklamácie; 8.13.
Ak je predmetom reklamácie tovar, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný, kupujúci
je okrem splnenia podmienok podľa bodov 8.12 písm. a) a c) týchto
reklamačných a obchodných podmienok povinný poskytnúť všetku
potrebnú súčinnosť na vykonanie obhliadky reklamovaného tovaru
predávajúcim alebo treťou osobou určenou predávajúcim.
Reklamačné konanie týkajúce sa tovaru, ktorý sa nedá objektívne
doručiť predávajúcemu alebo ktorý je pevne zabudovaný začína
dňom, kedy bola vykonaná obhliadka tovaru podľa prvej vety. Ak
však predávajúci alebo ním určená tretia osoba napriek
poskytnutej potrebnej súčinnosti zo strany kupujúceho nezabezpečí
vykonanie obhliadky v primeranej lehote, najneskôr však do 10 dní
od doručenia Oznámenia o uplatnení reklamácie predávajúcemu,
reklamačné konanie začína dňom doručenia Oznámenia o uplatnení
reklamácie predávajúcemu. 8.14. Predávajúci alebo určená
osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo
vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme mailu alebo v
písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované
vady tovaru a ešte raz poučí spotrebiteľa o jeho právach, ktoré
mu vyplývajú z bodu 8.1. až 8.3. týchto obchodných a
reklamačných podmienok (ust. § 622 Občianskeho zákonníka) a
právach, ktoré mu vyplývajú z bodu 8.4. až 8.5. týchto
obchodných a reklamačných podmienok (ust. § 623 Občianskeho
zákonníka). Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom
prostriedkov diaľkovej komunikácie, predávajúci je povinný
potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak
nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez
zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení
reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí
doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie
reklamácie iným spôsobom. 8.15. Kupujúci je oprávnený
rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle ust. § 622 a ust. §
623 Občianskeho zákonníka uplatňuje a zároveň je povinný
bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu.
Na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré zo svojich práv v zmysle
ust. § 622 a ust. § 623 Občianskeho zákonníka uplatňuje je
predávajúci alebo určená osoba povinná určiť spôsob vybavenia
reklamácie podľa ust. § 2 písm. m) Zákona ihneď, v zložitejších
prípadoch do 3 dní od začiatku reklamačného konania, v
odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické
zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku
reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie
predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v
odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr.
Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má
právo na výmenu tovaru za nový tovar. 8.16. Ak kupujúci
reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od uzavretia
kúpnej zmluvy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím
len na základe vyjadrenia znalca alebo stanoviska vydaného
autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou alebo
stanoviska určenej osoby (ďalej len “odborné posúdenie
tovaru“). Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemôže
predávajúci od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné
posúdenie tovaru ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením
tovaru. 8.17. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12
mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a predávajúci ju zamietol,
osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení
reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať tovar na odborné
posúdenie. Ak kupujúci tovar zašle na odborné posúdenie určenej
osobe uvedenej v doklade o vybavení reklamácie, náklady odborného
posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne
vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok
odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže
zodpovednosť predávajúceho za reklamovanú vadu tovaru, môže
reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia
tovaru záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu
uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky
náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s
tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú
reklamáciu nemožno zamietnuť. 8.18. Kupujúci nemá právo
uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol
predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o
ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna
zmluva uzatvorená, musel vedieť. 8.19. Predávajúci si
vyhradzuje právo nahradiť vadný tovar za iný bezvadný tovar s
rovnakými alebo lepšími technickými parametrami, ak to kupujúcemu
nespôsobí závažné ťažkosti. 8.20. Predávajúci
nezodpovedá za vady tovaru: a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú
kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a
ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu v súlade s bodom 5.8.
týchto reklamačných a obchodných podmienok, b) ak kupujúci
neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho
za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru, c) ak je vadou
tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim, d)
ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré
nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a
mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru, e) ak vada
tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo
zanedbaním starostlivosti o tovar, f) ak vada tovaru vznikla
poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v
rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými
zásadami obvyklého používania tovaru, g) ak vada tovaru
vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo
nepredvídateľnými udalosťami, h) ak vada tovaru vznikla
poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, i)
ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou,
ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným
zásahom vyššej moci, j) ak vada tovaru vznikla zásahom do
tovaru k tomu neoprávnenej osoby. k) ak kupujúci nezveril inštaláciu montážnych dielov montérom v špecializovanom LPG servise. 8.21. Predávajúci je
povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným
z nasledujúcich spôsobov: a) odovzdaním opraveného tovaru, b)
výmenou tovaru, c) vrátením kúpnej ceny tovaru, d)
vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, e) písomnou výzvou
na prevzatie predávajúcim určeného plnenia, f) odôvodneným
zamietnutím reklamácie tovaru. 8.22. Predávajúci je
povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení
reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní
odo dňa uplatnenia reklamácie. O výsledku vybavenia reklamácie
bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení
reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude
spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o
vybavení reklamácie. 8.23.
Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ
nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná. 8.24.
Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol
používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru. 8.25. V
prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom
bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie
reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto
reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne
plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba
na nový tovar. 8.26.
Pokiaľ ide o odstrániteľnú vadu, bude reklamácia vybavená v
závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok nasledujúcim spôsobom: a)
predávajúci zabezpečí odstránenie vady, alebo b) predávajúci
vadný tovar vymení. 8.27. Pokiaľ ide o odstrániteľnú
vadu a kupujúci neurčí bezodkladne podľa bodu 8.15. týchto
reklamačných a obchodných podmienok, aký spôsobom má byť
reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu vybaví odstránením
vady. 8.28. Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť,
alebo o jednu viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o
väčší počet rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia
tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný ako bez vady,
predávajúci vybaví v závislosti od rozhodnutia kupujúceho podľa
bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok reklamáciu
nasledujúcim spôsobom: a) výmenou tovaru za iný funkčný
tovar rovnakých alebo lepších technických parametrov, alebo b)
v prípade, že nemôže predávajúci vykonať výmenu tovaru za
iný, vybaví reklamáciu vrátením kúpnej ceny za tovar. 8.29.
Pokiaľ sa jedná vadu, ktorú nemožno odstrániť, alebo o jednu
viac krát opakovanú odstrániteľnú vadu, alebo o väčší počet
rôznych odstrániteľných vád, ktoré bránia tomu, aby mohol byť
tovar riadne užívaný ako bez vady a kupujúci bezodkladne neurčí
podľa bodu 8.15. týchto reklamačných a obchodných podmienok, aký
spôsobom má byť reklamácia vybavená, predávajúci reklamáciu
vybaví výmenou tovaru za iný funkčný tovar rovnakých alebo
lepších technických parametrov. 8.30. Vybavenie reklamácie
sa vzťahuje len na vady uvedené v Oznámení o uplatnení
reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru podľa
bodu 8.14. týchto reklamačných a obchodných podmienok. 8.31.
Pre účely reklamácie sa za viac krát opakovanú odstrániteľnú
vadu považuje výskyt jednej odstrániteľnej vady viac ako dva
krát. 8.32. Pre účely reklamácie sa za väčší počet
rôznych odstrániteľných vád považuje výskyt viac ako troch
rôznych odstrániteľných vád súčasne. 8.33. Oprávnenie
kupujúceho na uplatnenie reklamácie vady tovaru je po tom, ako
využil svoje právo a požiadal predávajúceho o odstránenie vady
tovaru podľa bodu 8.1. týchto reklamačných a obchodných
podmienok skonzumované a bez ohľadu na výsledok reklamácie už
opätovne nie je oprávnený pre tú istú jedinečnú vadu (nie vadu
rovnakého druhu) uplatňovať reklamáciu opakovane. 8.34.
Ustanovenia čl. 8 týchto reklamačných a obchodných podmienok
výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu
spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) Zákona.
9. Osobné údaje a
ich ochrana
9.1.
Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou
osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno
a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo
telefónu a mailovú adresu. 9.2. Zmluvné strany sa dohodli,
že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný
oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu
sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu. 9.3.
Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté
osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení
sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti
Moje konto. 9.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že
zmysle ust. § 10 ods. 3 písm. b) zákona č. 122/2013 Z.z. o
ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov
v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci
ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy
spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako
dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho
bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s
kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné
na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna
zo zmluvných strán. 9.5. Kupujúci môže zaškrtnutím
príslušného políčka pred odoslaním objednávky vyjadriť svoj
súhlas v zmysle ust. § 11 ods. 1 zákona, aby predávajúci
spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú
uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti
predávajúceho týkajúcej sa zasielania informácií o nových
produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch a
spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch,
týkajúcich sa zasielania informácií o nových produktoch, zľavách
a akciách na ponúkaných tovaroch. 9.6. Predávajúci sa
zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a
nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. 9.7.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. c)
ZnOOÚ osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v
týchto obchodných a reklamačných podmienkach. 9.8.
Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s ust. § 6 ods. 2 písm. e)
ZnOOÚ bude získavať osobné údaje na iné účely, ako sú
uvedené týchto obchodných a reklamačných podmienkach osobitne a
zabezpečí, aby sa osobné údaje spracúvali a využívali výlučne
spôsobom, ktorý zodpovedá účelu, na ktorý boli zhromaždené a
že ich nebude združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané
na iné účely. 9.9. Kupujúci udeľuje predávajúcemu
súhlas podľa bodu 9.5 týchto reklamačných a obchodných
podmienok na dobu určitú do splnenia účelu spracúvania osobných
údajov kupujúceho. Predávajúci o splnení účelu spracúvania
zabezpečí bezodkladne likvidáciu osobných údajov kupujúceho.
Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať
kedykoľvek písomnou formou. Súhlas zanikne v lehote 1 mesiaca od
doručenia odvolania súhlasu kupujúcim predávajúcemu. 9.10.
Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím
políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu
dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom
oznámil: a) svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v
čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok, b)
identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá
doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú
uvedené v akceptácii, c) účel spracúvania osobných údajov
ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a
kupujúcim, d) že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v
rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ,
číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou
a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo
telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou, e)
že požadované osobné údaje je kupujúci povinný
poskytnúť, 9.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať
osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom,
ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym
predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že
súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať
hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo
povinnosti ustanovenej predávajúcemu. 9.12. Kupujúci má
právo na základe písomnej žiadosti od predávajúceho
vyžadovať: a) potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o
jeho osobe spracúvané, b) účel spracúvania osobných
údajov, c) vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o
spracúvaní svojich osobných údajov v informačnom systéme a o
jeho stave v rozsahu: I) identifikačné údaje predávajúceho a
zástupcu predávajúceho, ak bol vymenovaný, II) identifikačné
údaje sprostredkovateľa; to neplatí, ak predávajúci pri
získavaní osobných údajov nepostupuje